sobota, 3 listopada 2018

Transformers

Dzisiaj skończyłem wręgi A i B, ustawiłem pod ścianą i dostrzegłem...


Pierwszy film o Transformersach powstał, tak samo jak "setka" w 1986 roku. Czy to tylko zbieg okoliczności? Kto wie, może Janusz kiedyś coś na ten temat powie :D

W ostatnich dniach dokończyłem najbardziej pracochłonny wręg "B" - jest on bowiem listwowany dwustronnie. Najwięcej zabawy było jednak z wycinaniem sklejki. Frezarka górnowrzecionowa jest najfajniejsza do takich zabaw, ale ma jeden feler (przynajmniej moja) - jest duża.




Tyle udało się frezarką - a co dalej? Multiszlifierka! Niestety, markety kłamią. Pojechałem do zielonego kupić ostrze do drewna, moje bowiem było już tak tępe, że bardziej przypalało sklejkę niż cięło. Niestety - na opakowaniu wypisany mój model, a w rzeczywistości "ni cholery" nie pasuje... Tym sposobem straciłem 2h na jeżdżenie do marketu (dwa razy, bo oddać trzeba...) i nadal nie ma czym uciąć... Zrobiłem więc taką konstrukcję...


... że frezarkę prowadzę na wysokości przeszkód, a nie płasko po sklejce. I tym sposobem udało się pięknie wszystko powycinać. 




Potem już tylko klejenie, szlifowanie i wręg B można w końcu uznać za gotowy. 



Następnie wykończyłem wręg A - ostatnio został poszyty sklejką, teraz zostało więc oblecieć go frezarką i na ładnie wyszlifować. 




Setkę buduję alfabetycznie, więc kolej na wręg C. Ostatnio go zacząłem, wczoraj dokończyłem. Najwięcej zabawy jest oczywiście z pokładnikiem, a dokładnie z jego łukiem. Żeby robić na spokojnie i nie siłować się, zmajstrowałem taki oto "patent":




Dwie cienkie listwy są przykręcone do łukowatej deski na środku, natomiast na końcu długim wkrętem można regulować ugięcie. Tym sposobem, bez wysiłku mogę szablon wyregulować idealnie na stole, następnie przenieść krzywiznę dokładnie na deskę i wyciąć - używając wyrzynarki i heblarki. Wychodzi pięknie. 



Wręg C już sklejony, czeka na węzłówki. Przede mną dwa dni w pracy, więc ciąg dalszy zmagań we wtorek. 

Stay tuned!


Czas pracy: 12h
Koszty: 

  • Wkręty nierdzewne 4,5 x 40 - 8zł


Razem: 50h, 715 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz